Partij van Oranje

Forum vernieuwd met profielen en enkele kleine wijzigingen

Deel
    Gautran
    Lid van de Partij van Oranje
    Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 1655
    Leeftijd : 22
    Registration date : 11-07-09

Forum vernieuwd met profielen en enkele kleine wijzigingen

Bericht  Gautran op 7/8/2012, 02:29

Beste leden en bezoekers,

Kleine wijzigingen

De voorbije dagen ben ik bezig geweest met enkele kleine aanpassingen aan het forum om deze voor jullie nog gebruiksvriendelijker te maken. Ik zal ze hieronder opsommen.

- Alle zalen zijn nu zichtbaar voor alle leden maar zijn nog steeds enkel toegankelijk voor diegene waarvoor het bedoeld is. Iedereen heeft zo wel hetzelfde zicht op het forum, wat erg handig is.
    - De overlegruimte die al bestond voor Gautran en Niekhzm is nu omgebouwd tot de voorzitterszaal. Deze zaal wordt echter amper gebruikt maar kan misschien een nieuw doel krijgen door hem te gebruiken om wijzigingen aan het forum te bespreken, aangezien wij beiden beheerder van het forum zijn.
    - Het hulpforum is verwijderd, deze werd niet gebruikt aangezien alle zaken die daar besproken werden evengoed besproken kunnen worden bij het forum "Over KDR". Het gaat hierbij om alle niet-politiek gerelateerde onderwerpen.
    - Er is een nieuw forumgedeelte gemaakt waaronder alle overige overlegruimtes zijn samengebracht. Het gaat hierbij om zowel tijdelijke als permanente overlegruimtes. Een nieuwe overlegruimte kan altijd worden aangevraagd bij Gautran.
    - Alle oude besprekingen van verkiezingsprogramma's tot en met de verkiezingen van december 1459 zijn gearchiveerd en vanaf nu is dit archief voor elk lid toegangelijk. Voorheen was dit enkel toegankelijk voor lijsttrekkers en bestuursleden.
    - Ook de gebruikersgroepen, de gebruikerslijst en de kalender zijn vanaf nu zichtbaar voor elk lid. Bij de kalender mag elk lid een gebeurtenis toevoegen.
    - Aanmeldingen op het forum worden nu automatisch geactiveerd. Zo kunnen personen zich meteen na het registreren op het forum aanmelden bij de partij. Als lid van het forum hebben ze toch sowieso geen toegang tot de ledengedeeltes dus is het overbodig om dit te beveiligen.

Profielen!

De grootste wijziging is echter de profielen. Er bleek een probleem te zijn met de profielen. Blijkbaar kon niemand deze zien, dit is nu opgelost en vanaf nu kan elk lid van de partij het profiel van een ander lid bekijken. Bij deze zal ik jullie dan ook over enkele mogelijkheden vertellen.

Door te klikken op een gebruikersnaam van een lid bij een bericht of in de gebruikerslijst kom je nu op het profiel van die persoon terecht. Daar zie je naast de avatar (profielfoto) vier tabbladen: visitor messages, profiel, statistieken en contact.
    - Bij profiel kun je alle gegevens van die persoon zien, zoals de leeftijd, de woonplaats (ingame), nationaliteit en registratiedatum.
    - Bij statistieken kun je allerlei leuke cijfertjes bekijken om te zien hoe actief een persoon is op het forum. Zo kun je bijvoorbeeld zien dat ik 15,45% van alle berichten heb gepost en in totaal 38 privéberichten heb verstuurd.
    - Bij contact kun je informatie zien die je nodig hebt om een persoon te contacteren. Iedereen bepaalt bij zijn instellingen welke gegevens hij daar zet. Een privébericht kun je echter altijd versturen.
    - Tenslotte is er, last but not least, de visitor messages. Dit is een soort gastenboek wat elk lid nu op zijn profiel heeft, in de vorm van het welbekende prikbord van facebook. Ik hoop dat jullie hier allen massaal gebruik van zullen maken om leden een complimentje te geven, proficiat te wensen met een prestatie of hun verjaardag of een tip te geven. Zo verwacht ik van elk lid binnenkort een berichtje op het profiel van Niekhzm voor diens verjaardag! clown
    - En nog meer van dat facebook-gedoe: er is nu ook een vriendenlijst. Op je eigen profiel kun je je vriendenlijst zien en bij "profiel" bovenaan kun je vrienden toevoegen. Net zoals op facebook moet de andere persoon de vriendschap bevestigen.

Op dit moment kunnen alleen vrienden wat posten op elkaars profiel maar om te zorgen dat iedereen wat kan posten moeten jullie dit allen op jullie profiel aanpassen. Onder "Profiel" -> "Voorkeuren" vind je de regel "Sta toe dat gebruikers reacties op mijn profiel plaatsen : Alle gebruikers My friends Niemand Verberg dit tabblad" Hier moet je dan alle gebruikers aanvinken indien je wilt dat iedereen een bericht kan plaatsen.

Met vriendelijke groeten,
    Gautran Dirk-Jan de Mérode de Guillotine.
    Ondervoorzitter van de Partij van Oranje.

Het is nu 19/11/2017, 09:34