Partij van Oranje

Economie

Deel
    mestdaghje
    Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 457
    Leeftijd : 23
    Registration date : 22-09-12

Re: Economie

Bericht  mestdaghje op 11/1/2013, 17:12

Niek is onterecht afgezet en uit de raad gesmeten.
    Maar de huidige graaf ging dit rechtzetten. Ik zie dus niet echt in wat het probleem is.
    Happy

Dat is alvast een positief element, maar het verandert de huidige situatie niet.

Blijkbaar zijn er 4 grote handelaren die ontevreden zijn over het beleid van de huidige Minister van Handel. Zolang deze niet van koers verandert of er een andere komt, blijven ze ontevreden. Als ze zouden besluiten om al hun handel met Holland stop te zetten, betekent dit niet alleen een serieus inkomstenverlies, maar ook langdurende imagoschade.

Kan Niek niet nog eens proberen om hen te overtuigen hun beslissing uit te stellen? Ten slotte zijn er binnenkort weer raadsverkiezingen.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Aantal berichten : 3080
    Leeftijd : 29
    Registration date : 16-04-08

Bericht  niekhzm op 11/1/2013, 18:47

uhm ik heb alles al geprobeerd, wat ze willen is eigelijk dat ze serieus worden genomen en dat kan alleen als de fouten recht worden gezet. Dan zijn ze tevreden.

Dat betekend Guy eruit als mvh en mijn naam gezuiverd. Dan is er wat hun betreft geen probleem

Aantal berichten : 520
    Leeftijd : 32
    Registration date : 20-09-11

Bericht  Mattheuss op 11/1/2013, 18:59

Kunnen we alstublieft verder het punt over economie bespreken zodat ik het morgen in het programma kan verwerken?

Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 11/1/2013, 18:59

ja, daar ben ik inhoudelijk mee bezig geweest

Ik heb al wat gezegd

Aantal berichten : 514
    Leeftijd : 33
    Registration date : 21-04-12

Bericht  Rivosk op 11/1/2013, 19:46

ik weet niet of dit in dit topic thuis hoort. Maar hoe zit het met de belastingsverlaging die nog in bespreking was?
    Aangezien ONS en de andere partijen ons voorstel hadden afgeschoten en ze zelf met een nieuw voorstel gingen komen wacht ik hier nog steeds met smacht op.
    Wink

Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 11/1/2013, 19:49

Ik had al wat gezegd erop iets verder terug.

Geen overdrachtsberlasting, geen inkomstenbelasting.

Inkomstenbelasting kan je alleen vaststellen op activiteiten op de vacaturemarkt. Dus wat kan je belasten
    - veld werk
    - Staatspunten

Meer niet

Staatspunten zijn al verlaagd naar huidige niveau en betaald de raad al. De velden gebeurt al via vastgoedbelasting dus is overbodig. Kort gezegd niet slim.

Dan overdrachtsbelasting. We hebben dit als partij ook laten toetsen en men ( de burger, een opkomst van zo 86 mensen via een enqeutte) wil het niet. Dus laten we het niet doen. Gewoon vastgoed belasten dus.

Aantal berichten : 514
    Registration date : 21-04-12

Bericht  Rivosk op 11/1/2013, 20:06

Ik zie niet in waarom we de belastingen niet zouden kunnen verlagen aangezien de raad op een dikke hoop geld zit?

Aantal berichten : 520
    Leeftijd : 32
    Registration date : 20-09-11

Bericht  Mattheuss op 11/1/2013, 20:07

Ik wil nog dit termijn een voorstel in de Raad gooien om de belasting al met één florijn te verlagen.

Laatst aangepast door Mattheuss op 11/1/2013, 20:07; in totaal 1 keer bewerkt

Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 11/1/2013, 20:07

dat is iets anders

Ik had het alleen over verandering belasting type

niet over verlaging

dus vastgoedbelasting blijft en kunnen we altijd verlagen. Als de winsten goed zijn

maar ben tegen het nu invoeren van inkomsten of overdrachtsbelasting, omdat de burger dat niet wil

Aantal berichten : 57
    Registration date : 21-11-12

Bericht  Thomas_best op 14/1/2013, 12:07

ik zou graag belasting betalen als ik mn veld gebruik maar niet als ik mn veld niet gebruik. Er zijn vast meer mensen zoals ik denk ik. is dit op een manier te regelen? ik begrijp dat ik nu gewoon 15 fl per maand betaal of ik het veld nu gebruik of niet. is er ook een manier dat ik bijvoorbeeld alleen betaal voor de vacatures die ik maak? Of enkel voor de oogst die ik oplever? dat zou veel eerlijker zijn.

Bericht  mestdaghje op 14/1/2013, 12:47

Als je de verkopen gaat belasten op de markt, betalen niet alleen de veldhouders (producenten) maar ook de handelaars. Het lijkt me dat dit dus te veel impact zou hebben op de handel.

Wat we eventueel kunnen doen is een belasting heffen op lonen van WN. De kans is echter groot dat de lonen dan zullen dalen en/of dat er minder mensen in dienst worden genomen. Bovendien stimuleert het ook niet om velden ten volle te benutten.

Wat ik nog aanvaardbaar zou vinden is een combinatie: verlaging van de huidige vastgoedtaks + een lichte inkomstentaks.

Op die manier wordt het dan minder duur om een veld niet te gebruiken, bv tijdens een vakantie.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 14/1/2013, 17:02

probleem daarmee is dat er geen draagvlak is onder het volk. Dat is onderzocht. Ik heb die gegevens nog steeds liggen

Statistieken voor vraag 23 : Waarop zou u belasting willen? Let wel op dit is noodzakelijk voor Holland om te overleven. (meerdere keuzes mogelijk)
    23.1 Velden 57.14%
    23.2 Ambachten 53.57%
    23.3 Loon ( indien u op een veld van een andere werkt of staatspunten maakt 37.50%
    23.4 Goederen transacties ( we kunnen belasting instellen op transacties) 33.93%
    23.5 Geen voorkeur 12.50%

Andere antwoorden:
    geen
    Alles.
    Staatspunten

Statistieken voor vraag 24 : Waarop zou u geen belasting willen?
    24.1 Velden 19.64%
    24.2 Ambachten 28.57%
    24.3 Loon (indien u op een veld van een andere werkt of staatspunten maakt 51.79%
    24.4 Goederen transacties ( we kunnen belasting instellen op transacties) 50.00%
    24.5 Geen voorkeur 5.36%

Statistieken voor vraag 26 : Welk bedrag bent u bereid om per maand te betalen per veld ?
    Niet ingevuld 7.14%
    niet 14.29%
    5 5.36%
    8 3.57%
    9 0.00%
    10 8.93%
    13 1.79%
    14 1.79%
    15 41.07%
    17 1.79%
    18 0.00%
    19 0.00%
    20 8.93%
    24 0.00%
    25 1.79%
    30 3.57%

Statistieken voor vraag 27 : Welk bedrag bent u bereid om per maand te betalen per ambacht?
    Niet ingevuld 7.14%
    niet 21.43%
    1 1.79%
    3 1.79%
    5 10.71%
    10 10.71%
    13 1.79%
    15 30.36%
    18 1.79%
    19 0.00%
    20 5.36%
    25 1.79%
    30 5.36%

Statistieken voor vraag 28 : Welke bedrag op loon ( doormiddel van vacatures)?
    Niet ingevuld 7.14%
    Geen 50.00%
    0,01 - 0,10 7.14%
    0,11 - 0,20 3.57%
    0,21 - 0,30 5.36%
    0,31 - 0,40 1.79%
    0,41 - 0,50 7.14%
    0,51 - 0,60 1.79%
    0,91 - 1,10 12.50%
    1,26 - 1,50 1.79%
    Meer dan 1,5 florijnen 1.79%

Statistieken voor vraag 29 : Welke percentage op basisvoedsel ( gierst en brood) 1% is voor gierst 3 cent ongeveer aan belasting en voor brood 6 cent.
    Niet ingevuld 5.36%
    0 58.93%
    1 14.29%
    2 8.93%
    3 5.36%
    5 5.36%
    6 1.79%

Statistieken voor vraag 30 : Welke percentage op statvoedsel ( vlees, groente enz.) 1% is voorvlees 17 cent ongeveer aan belasting en voor groente 8 cent.
    Niet ingevuld 5.36%
    0 42.86%
    1 8.93%
    2 5.36%
    3 12.50%
    5 16.07%
    6 1.79%
    9 1.79%
    10 3.57%
    16 1.79%

Statistieken voor vraag 31 : Welke percentage op basiskleding ( o.a. broek.) 1% is op een broek 64 cent
    Niet ingevuld 7.14%
    0 42.86%
    1 5.36%
    2 8.93%
    3 16.07%
    5 14.29%
    11 1.79%
    12 1.79%
    16 1.79%

Statistieken voor vraag 32 : Welke percentage op overigekleding ( o.a. kragen.) 1% is op een kraag is 68 cent
    Niet ingevuld 7.14%
    0 33.93%
    1 7.14%
    2 5.36%
    3 7.14%
    5 23.21%
    6 1.79%
    10 5.36%
    13 1.79%
    14 1.79%
    15 3.57%
    16 1.79%

Statistieken voor vraag 33 : Welke percentage op luxe goederen ( o.a. wandtapijt.) 1% is op een wandtapijt is 90 cent
    Niet ingevuld 5.36%
    0 28.57%
    1 1.79%
    3 3.57%
    4 1.79%
    5 16.07%
    6 16.07%
    7 1.79%
    10 14.29%
    15 3.57%
    16 7.14%

Tweede probleem

Het maakt uit welk veld je hebt

bijvoorbeeld per maand

tarwe of schapenveld

tarwe is
    9x iemand inhuren

schapenveld:
    15x per maand

dus schapenveld is dan veel duurder

Bericht  mestdaghje op 14/1/2013, 18:24

Ja, ik denk dat we dit voorlopig inderdaad best laten zoals het is: een vaste maandelijkse belesting op velden en ambachten. Er is hier blijkbaar nog steeds het meest draagvlak voor en bovendien zijn dit de enige vormen van belastingen die min of meer stabiel zijn.

Wat betreft de hoogte van beide belastingen: misschien kunnen we als doelstelling stellen om ze allebei te verlagen met 1 fl. tot 14 fl. Of is dit niet mogelijk?

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 14/1/2013, 18:43

dat willen we dit termijn al xd

Bericht  mestdaghje op 14/1/2013, 20:24

Dus die 1 florijn belastingvermindering (vorige termijn) had zowel betrekking op de velden als de ambachten?

Bericht  Thomas_best op 15/1/2013, 07:37

1 fl.... dat is ook niet echt beleid voeren maar meer populair willen doen Razz
    is er bij het invoeren van de belasting op velden ooit nagedacht over het negatieve effect op mensen die een veld bezitten? Is dat minder geworden? ik heb eens zitten rekenen voor mezelf maar een tweede veld is momenteel bijna niet betaalbaar. ik vergeet soms een paar dagen te oogsten en dan is mijn winstmarge al weg. maar als ik enkel belasting betaal op het loon dan maakt dat niet uit.

en ging die enquete alleen over belasting? want dan is het logisch dat mensen die tegen zijn hem meer invullen dan mensen die voor zijn. hoeveel mensen hebben het sowieso ingevuld? is dat wel representatief?

Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 15/1/2013, 10:08

Nu 1 fl is 3 fl per maand voor vele.

Maar is wel goed want is een begin.

Er is nagedacht over de negatieve effecten ja, maar we konden en kunnen niet zonder. Er is een hoeveelheid daling van velden ja geweest, die is weer omgekeerd, we stijgen nu weer iets.

De enqeutte waren er 2. Eerste zaken rondom de pvo, dus meerdere punten waaronder belasting, tweede belasting en welke types enz.

Het is ingevuld door ongeveer 70 mensen en is statische representatief

Aantal berichten : 69
    Leeftijd : 18
    Registration date : 22-12-11

Bericht  kayan op 15/1/2013, 18:08

ik vind zelf ook een beetje dat het nutteloos is om maar 1 fl te betalen het geeft de provincie minder inkomsten en we kunnen van dat geld volgens mij nog veel meer mooie dingen van doen.

ik denk dat de meeste inwoners het niet erg vinden want de velden en ambachten leveren veel geld op voor de inwoner

(een tweedeveld is je eigen keus)
    mestdaghje

Bericht  mestdaghje op 15/1/2013, 19:23

In het geval van een begrotingsoverschot kan je 2 kanten uit: het overschot gebruiken om te investeren in veiligheid, een buffer voor de toekomst, de havens ... Of een belastingverlaging doorvoeren.

Ik ben van mening dat de PvO de publieke opinie moet nastreven, en dat is belastingverlaging. Ik geef toe dat een verlaging van 1 fl. zo weinig is dat het lijkt alsof we gewoon populair willen doen. Maar moeten we dan echt afwachten totdat het begrotingsoverschot zo groot is dat we 5 fl. kunnen dalen? En bovendien: waarom zouden we niet populair doen? We willen toch populair zijn bij het volk door de publieke opinie te volgen?

Aantal berichten : 69
    Leeftijd : 18
    Registration date : 22-12-11

Bericht  kayan op 15/1/2013, 20:04

ik bedoel de dat we het ook konden inversteren maar waar kunnen we in inversteren dat de Inkomen omhoog haalt?
    mestdaghje

Bericht  mestdaghje op 15/1/2013, 20:24

Er zijn, denk ik, geen investeringen mogelijk in KR die rechtstreeks geld opbrengen. Zo brengt het op LT onrechtstreeks wel geld op om havens uit te breiden en de veiligheid te verhogen, want de handel kan dan groeien.

De enige directe investering die de raad kan doen, is investeren in prestige (feesten, banketten ...). Wanneer de prestige stijgt dalen de administratieve kosten. Ik vind dit echter een slechte investering omdat de prestige een onzekere factor blijft, zelfs met veel uitgaven. En omdat het gewoonweg te veel kost om de prestige omhoog te krijgen.

Bericht  Thomas_best op 16/1/2013, 07:45

mestdaghje schreef:Ik ben van mening dat de PvO de publieke opinie moet nastreven, en dat is belastingverlaging.
    is dit de mening van de hele partij? want dan zit ik hier verkeerd. de publieke opinie kan iedere idioot wel vrolijk nastreven. go with the flow en wees vooral niet visionair. ik denk dat een partj er moet zijn om de boel te leiden. Dus niet geld direct terugsluizen maar het inzetten waar kan. Er is een minister van handel en die zou wat extra geld vast wel kunnen gebruiken.

wat bedoel je met de LT?

Bericht  mestdaghje op 16/1/2013, 12:40

LT betekent lange termijn.

Ik weet niet of dit de mening is van de partij, dit is mijn persoonlijke mening daarover. Ik bedoelde ook niet dat je altijd de publieke opinie moet volgen, maar dat ik het in deze situatie wel zou doen. We moeten in ieder geval steeds luisteren naar de publieke opinie (vind ik), en daarna afhankelijk van de situatie beslissen of we deze gaan volgen of niet. In deze situatie vind ik dus dat we het beste de publieke opinie kunnen volgen.

En natuurlijk mag jij een andere mening hebben, anders zou het maar saai zijn en zou de PvO te statisch worden Wink

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 16/1/2013, 16:20

mee eens, kijk als we andere belastingen invoeren moeten we er vol op overgaan en dus vastgoedbelasting geheel afschaffen is mijn mening. Maar dan krijg je absurd hoge percentages

Bericht  Thomas_best op 18/1/2013, 13:44

waarom zou het niet allebei gedeeltelijk kunnen?

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 19/11/2017, 09:33