Partij van Oranje

Economie

Deel
    Mattheuss
    Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 520
    Leeftijd : 32
    Registration date : 20-09-11

Economie

Bericht  Mattheuss op 13/5/2013, 14:05

Ik wil graag van jullie horen of jullie ideeŽn hebben op vlak van economie.

Mochten er ideeŽn zijn voor de mijnen zijn die ook hier welkom.

Ook meningen over het beleid hoor ik graag.

Aantal berichten : 15
    Leeftijd : 16
    Registration date : 06-05-13

Re: Economie

Bericht  Laurenz op 13/5/2013, 15:10

Ik vind dat op vlak van de mijnen er een hervorming moet komen aangaande de verdienste die nu mogelijk zijn bij de mijnen. Ofwel moeten ze terug deels gesloten worden ofwel moet er een andere oplossing komen maar de verdienstes die nu mogelijk zijn bij de mijnen, zetten vele spelers ertoe aan om geen werken meer van 22 uur te accepteren waardoor vele werkaanbiedingen nu oningevuld blijven staan daar waar ze vroeger, mits een goede verloning, steeds werden ingevuld.
    Christiaan

Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 26
    Registration date : 25-02-13

Bericht  Christiaan op 13/5/2013, 15:17

Als ik vacatures zet met goede verloning worden die steeds ingevuld, dus dat klopt niet Wink
    Mensen kunnen immers wel veel verdienen in de mijnen maar velen kunnen gewoonweg niet elk uur online zijn, en iedereen moet ook slapen, dus ze zullen alsnog opteren voor een werk van 22 uur dat goed verloond wordt op de arbeidsmarkt.
    Mattheuss

Aantal berichten : 520
    Leeftijd : 32
    Registration date : 20-09-11

Bericht  Mattheuss op 13/5/2013, 15:28

En dan werkt er weer niemand in de mijnen... dus we moeten een goed evenwicht vinden.

Partijvoorzitter

Aantal berichten : 3080
    Leeftijd : 29
    Registration date : 16-04-08

Bericht  niekhzm op 13/5/2013, 19:31

de mijnen lopen juist qua bezetting iets terug

Bericht  Laurenz op 13/5/2013, 22:31

Chris,

Als je 6 keer online komt op een dag voor te klikken, verdien je meteen 20 florijnen per dag... veel meer als de verloning op een veld. Sinds het uur-systeem van de mijnen, blijven er zeer veel vacatures open. Dat jij hier geluk mee hebt gehad, is des te beter voor jou maar het spel bestaat uit meerdere spelers dan enkel oude-level-3 spelers die geld op overschot hebben he of voor wie het niet kan schelen als het een dag langer open staat :p .

Dat de bezetting terug loopt, dat weet ik uiteraard niet maar hoe wordt deze bezetting gemeten? Er zijn veel mensen die per uur werken in de mijnen, zeker toch hier in Heusden. Ik kan u er zo al 5 of 6 opnoemen van wie ik er weet van heb.

Ik zeg zeker niet dat de mijnen volledig toe moeten ofzo, maar een systeem van 50% of iets omtrent zou beter zijn zodat zeker elke 2 a 3 dagen, alle vacatures weg zijn. Nu moet je voor uw vacature zeker weg te krijgen al 19 florijnen gaan geven terwijl dit vroeger 17 florijnen was. Voor de jongere spelers maakt dit veel verschil.
    Christiaan

Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 26

Bericht  Christiaan op 13/5/2013, 22:38

Laurenz, ik wil ook geld verdienen op mijn velden en ook verder geraken. Als ik winst maak op mijn velden, dan maakt een ander dat ook, en ik verkoop mijn veldopbrengsten dan nog spotgoedkoop, ik weet als feit dat anderen dat niet doen, dus die maken nog eens zoveel meer winst op hun velden. Kortom, het geld dat ik heb om mijn arbeiders te betalen, dat heeft de rest van de spelers ook, lvl 1 of lvl 3 doet daar helemaal niet toe.

Daarnaast moet je ook niet overdrijven, aan 18 florijnen is je vacature gegarandeerd weg als je ze maar voor de middag zet. Zelfs na de middag zijn ze meestal nog weg. De reden waarom vacatures open blijven staan, is omdat de vacatures die meer betalen nu eenmaal sneller gevuld worden, en de mensen die niet zoveel willen betalen, ondanks het feit dat ze het wel kunnen zonder verlies te maken op hun velden, moeten dan maar op hun kin kloppen, dat lijkt me logisch Wink

Ik zie niet zozeer een probleem hoor. Vacatures zijn altijd iets dat schommelt, of er nu een mijn is of niet. Daarnaast zullen de belangen van de plaatselijke boeren en die van het Graafschap met de mijnen altijd tegenstellig zijn aan elkaar. Je kan onmogelijk verlangen dat het Graafschap haar mijnen gaat dicht gooien, net zo min als je kan verwachten dat mensen geen vacatures meer zetten zodat zij die er wel zetten ook werknemers zouden hebben.
    Laurenz

Bericht  Laurenz op 13/5/2013, 22:47

1. Zoals je je zeker wel kan herinneren maar dat je door selectief geheugenverlies even vergeten bent, heb ik je vorige week nog verteld dat ik 2 vacatures had gezegd op een ochtend, om 8 a.m. aan 18 florijnen elks en s avonds om 23h stonden ze er nog steeds, net zoals een hele hoop andere vacatures. Dus dat ze zoieso weggaan is een inhoudsloos statement. Dat je al geluk hebt gehad met je vacatures, dat wil ik graag geloven en dat ik al veel pech gehad heb dan ook maar vraag het aan alle andere vacatures die open staan. Deze staan op deze moment, om 22.43 uur nog open nu:

Sobek zoekt een arbeider om een tarweveld om te ploegen en te bezaaien. Vereiste vaardigheden: 17 Intelligentiepunten. Salaris: 17,00 florijnen.

Annesarah zoekt een arbeider om een tarweveld te ploegen. Vereiste vaardigheden: 19 Spierkrachtpunten. Salaris: 19,00 florijnen.

Annesarah zoekt een arbeider om een tarweveld om te ploegen en te bezaaien. Vereiste vaardigheden: 19 Intelligentiepunten. Salaris: 19,00 florijnen.

En deze staan dan zelfs aan 19 florijnen.... .

2. Dat je met hoge lonen te geven nog steeds winst maakt, volledig akkoord. Maar wat jonge spelers als nadeel hebben t.o.v jou is dat zij wel nog aan hun stats moeten werken en dat zij niet zovaak de opportuniteit hebben tot lucratieve deals of lucratieve inkomsten zoals jij, waardoor hun uitgaven hoger liggen en hun inkomsten lager. Overleven ze? Natuurlijk, maar het word hen wel weer een pak moeilijker gemaakt.

Dat jij je statements baseerd op al je ervaring, daar kan ik niets tegen in brengen. Maar ik spreek over het moment sinds de mijnen zijn veranderd naar het uursysteem en daar heb ik even veel ervaring mee als jij nu en ik kan ook alleen maar vaststellen wat de feiten zijn op het einde van de dag zoals hierboven aangegeven.

Ik zeg ook zeker niet dat de mijnen volledig dicht moeten. Ik ben, eerlijkerwijs, niet genoeg vertrouwd met de kosten hieraan verbonden etc. Ik wil enkel de discussie errond terug openen en bekijken, samen met iedereen, wat er mogelijk is om eventueel een tussenoplossing te vinden die goed is voor iedereen.
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 14/5/2013, 10:49

Je hebt 1 voordeel. Ik ben de mijnopzichter en zie alles wat er gebeurt.

De mijn tussen haarlem en amsterdam en leiden en rotterdam heeft vaak een slechte bezetting. Mensen die enkele uren werken komt voor, maar de meeste mensen werken ook gewoon nog 22 uur hoor.

Let wel op de bm van alle steden willen minimaal elke dag 1 mijn open in hun stad. Nu daar voldoen we aan.

Bericht  Laurenz op 14/5/2013, 10:53

Hmm ja die cijfers heb ik uiteraard niet, ik kan maar vaststellen waar ik aan kan maar is het niet mogelijk om de verloning anders in te delen bij de mijnen dan? Meer gericht op het 22 uren-werk en minder op het uren-werk zodanig dat de concurrentie tussen de vacatures en het mijn-werk eerlijker word.

Bijvoorbeeld: het uurloon van de mijn halveren en 22-uur loon optrekken naar 17 of 18 florijnen en de uren ertussen in navenant aanpassen?
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 14/5/2013, 11:00

we zitten al op de minimale

lager kunnen we niet

Aantal berichten : 457
    Leeftijd : 23
    Registration date : 22-09-12

Bericht  mestdaghje op 15/5/2013, 19:15

En herverdeling kan ook niet, dat is vastgelegd door de spelmakets. De Raad bepaalt het bedrag voor 22 uur en de andere tarieven worden automatisch door het spel gemaakt. We zitten nu inderdaad al op het minimum, dus we kunnen eigenlijk niets doen.

Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 73
    Leeftijd : 48

Bericht  Kosygin op 18/5/2013, 16:59

Persoonlijk werk ik 1x of 2x voor 1 uur in de mijn, daarna pak ik dan een baantje 16 of 17 florijnen per keer. Dat is dan voldoende voor mijn dagloon als werknemer. Als ik kleding maak op verzoek vraag ik altijd een dagloon van 25 - 30 florijnen. Ik mag niet echt klagen qua inkomsten, gaat best goed op deze manier.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de terugloop van de mijnen en het effect van de wijzigingen t.a.v. het werken. Niek, kan jij echt zien hoeveel mensen per dag 10x 1 uur werken (of iets in die richting)? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar of er inderdaad mensen zijn die dat zo doen.

Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 19/5/2013, 09:44

Ja, ik kan dat zien en laat dat ook elke week in weekverslag zien. Een totaal van die week en gemiddelde.

( per type werk, per uur dus, 1,2,6, en 10 en 22)

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 20/10/2017, 23:27