Partij van Oranje

onderhandelingen

Deel
    Skiennietee
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 40
    Registration date : 13-08-08

Re: onderhandelingen

Bericht  Skiennietee op 24/9/2013, 00:18

Christiaan schreef:

Zij stemmen voor Mestdaghje als Graaf, maar ze gaan wel met Rechter, Schout, MvH én Regent aan de haal. Ik bedoel, je kan nu wel zeggen jij mag Graaf worden maar wij nemen alle beleidsfuncties, minus eentje nog voor jullie, heel erg fijn behalve voor de winnende partij. In een verdeling zoals deze nu is, is dat gewoon niet passelijk.

Ons voorstel was meer dan schappelijk, ze kregen immers waar ze om vroegen, Schout en Baljuw, een post in zowel juridisch als financieel waardoor ze controle konden houden. Ze hadden ook OA en Woordvoerder, belangrijk voor juridisch en belangrijk voor contact met het volk. Dat woordvoerder en Graaf in aparte partijen zitten zorgt er immers ook voor dat beide partijen een post hebben via welke ze contact hebben met het volk en, officieel, contact kunnen leggen tussen het volk en de Raad.

Hun eisen zijn gewoon veel te groot voor wat ze behaald hebben in deze verkiezingen. Hun redens zijn oftewel afwezig oftewel gebracht op een onderhandse manier, kijk maar naar de post van Ratso die even Laurenz probeert onderuit te halen met dan nog niet eens de waarheid...

Als ik zeg wat zij vragen, dan krijg ik zonder omwegen te horen "ze willen wel veel". Dat zegt me genoeg. Vorige verkiezingen hebben zij hun pretje al gehad en Eendracht belangrijke zaken ontzegt omdat Eendracht niet vanaf het begin voltallig was. Nu zijn we wel voltallig, we staan met 7 zetels en 60% in de onderhandelingen, en nu gaan we ons weer zaken laten ontzeggen, terwijl wij helemaal niet oneerlijk hebben gehandeld tegenover hun. Sorry, maar dat gaat neit door.

Ik weet van genoeg mensen in de Raad en erbuiten die niet achter dit voorstel zouden staan, ik kan mezelf daar zeker bij rekenen. Ik kan het dus ook in alle eer en geweten niet aanvaarden als ik voor heel Eendracht moet spreken.

Dit zei je een paar uur geleden. en nu ga er er in mee met hun voorstel, alleen regent is hier uit verdwenen.
    Over toegeven gesproken. je geeft wel veel toe op deze manier
    petrus_antonius
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 32
    Registration date : 06-03-13

Bericht  petrus_antonius op 24/9/2013, 06:09

De grootste winst in dit verhaal, is dat er constructieve gesprekken zijn gevoerd met de andere partij. Uiteindelijk zal er vast nog wel geschoven worden in de verdeling, omdat er altijd mensen zijn die afvallen. Dan wordt er gek genoeg wel altijd op een heel andere wijze naar gekeken.

Van mijn kant ben ik tevreden. Vooral omdat we bereid zijn gebleken de andere partij de ruimte te geven. Dat toont visie en onze altruïstische instelling. Alle energie die wij in dit termijn steken is niet voor ons eigen gewin, niet voor het gewin van de partij, maar voor Holland. Laten we dat vooral nooit vergeten.

Bedankt allemaal voor de inzet.
    Kosygin
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 73
    Leeftijd : 48
    Registration date : 25-02-13

Bericht  Kosygin op 24/9/2013, 07:53

Woordvoerder, geweldig.... als je maar niet denkt dat ik iets in een publiek forum ga doen en al die zeurpieten te woord ga staan. Heb je niet iemand die wel communicatieve skills heeft om dit baantje aan te geven?

Ik zit overigens de gehele dag op een congres in Urecht, ik check vanavond wel weer een keer wat er gebeurd is.

Raadslid

Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 40
    Registration date : 13-08-08

Bericht  Skiennietee op 24/9/2013, 08:04

LVO heeft helemaal niet de graaf erkent.
    Alleen say heeft dat.
    Morrigan788 heeft say erkent
    De anderen hebben blanco gestemd

gielen
    Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 23
    Registration date : 19-03-09

Bericht  gielen op 24/9/2013, 08:44

dat komt omdat het al laat in de avond was. Morrigan zal al van te voren op say hebben gestemd denk ik zo, Kosygin als je wilt kunnen we wel ruilen, denk ik zo? maar dat zou dan wel in overleg met LvO moeten gebeuren..
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Aantal berichten : 3080
    Leeftijd : 29
    Registration date : 16-04-08

Bericht  niekhzm op 24/9/2013, 09:32

sorry, maar vindt dat we te veel hebben toegegeven

ze hebben Rechter, schout, mvh en MO

dat is veel te veel voor 5 zetels.

Tevens Anton heeft in de kanselarij aangetoond niet actief te zijn.   We hebben dus alle zwakkere functies genomen. Sorry maar Chris ik vindt dat je hier de fout in bent gegaan.

Ik zie dat kosygin je niet steunt.

Wat ik wens is dat dan kosygin naar MO gaat en vis naar woordvoerder. Zodat er wat meer gelijkheid is.

We kunnen ons zo geheel niet (goed) etaleren. Door de verandering die chris heeft toegegeven.

Tevens. er moet een nieuwe kanselier worden aangewezen want anton zit in de raad. En sowieso mvh en kanselier zal ik nooit mee akkoord gaan.

Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 26

Bericht  Christiaan op 24/9/2013, 09:51

Skiennietee, ik ben er zelf ook niet 100% tevreden over, maar ik moest wel met twee dingen rekening houden. Petrus haalde al aan dat hij zelf vond dat we eigenlijk best direct al zouden moeten aanvaarden omdat samenwerking nu eenmaal boven eigenbelang gaat. Zelf ben ik het hier niet mee eens, daarom dat ik ook nog het gesprek ben aangegaan. Mestdaghje zei ook dat hij prefereerde om de steun van iedereen te hebben, niet enkel van Eendracht. Ik ben het daar zelf ook niet volledig mee eens, maar ik weet ook dat een vechtraad niets bereikt.

Ik geef twee zaken toe, dat zij Rechter krijgen en dat Baljuw en MvH gewisseld worden. Die wissel was zowel voor ons als voor hun een knelpunt, maar ik heb het besproken met Laurenz zelf en Baljuw was ook zijn tweede keuze. Het was niet zozeer een toegeving in de traditionele zin van het woord, want wij behouden nog altijd een belangrijke financiële functie, maar ik kon het zo wel aandragen als een toegeving dat wij niet onze geprefereerde MvH verkregen.

Echter was voor hun het steunen van Mestdaghje een zware toegeving. Mestdaghje wil de volledige steun van zijn Raad, heel begrijpelijk, want geen enkele Graaf wil een Raad waarin hij maar 7 mensen achter zich heeft, en als eerste keer Graaf van Holland wil je dat helemaal niet, want dan heb je al je focus nodig voor je functie, zonder dat je daarbij de Raad nog eens elke dag moet managen. Zij wilden nog een functie als toegeving van ons uit, maar zoals ik al gezegd had, konden wij, naar mijn mening, niet al hun toegevingen toezeggen. Er waren dan nog twee mogelijkheden, oftewel Rechter oftewel Regent.

In het belang van Holland zagen zij het eerder zitten om ons Regent te geven. Op die manier kunnen wij onze eigen Graaf ondersteunen. Als wij Rechter hadden gekregen en zij Regent, dan had Mestdaghje een onervaren Regent gehad, iets wat hem naar mijn persoonlijke mening niet ten goede zou komen. Er is echter wel een iets waar wij moeten bij stil staan; Rechter is misschien een belangrijke functie, maar we moeten even stilstaan bij de invulling ervan. Ik weet als Openbare Aanklager dat ik vorig termijn één zaak gehad heb, dus de Rechter ook. Op dit moment ziet het er naar uit dat er ook dit termijn misschien een handvol zaken zal zijn, als het niet minder is. Heeft deze functie dan zoveel belang voor Eendracht? In essentie is Rechter vorig termijn een leeg omhulsel geweest en ik zie dit niet echt veranderen dit termijn, of er zou al iets uitzonderlijks moeten gebeuren...

Ik weet dat de ene persoon hier blijer mee is dan de andere persoon. Gezien vorig termijn, denk ik dat ik mag zeggen dat ik weet hoe dat is, dat is ronduit vervelend, irritant en stom. Ik ben hier ook niet tevreden om, om meerdere redenen, maar ik besef wel dat ik gedaan heb wat ik kon. Ik dank Petrus dan ook voor zijn inzicht en steun voor deze beslissing, want achteraf bekeken zit er wel waarheid in zijn woorden.

Aangaande de erkenning IG, ik en Say hebben het hier ook over gehad. Wij beseften allebei dat er IG om middernacht niet veel mensen meer zouden erkennen, gezien iedereen al offline was. Say heeft zelf erkend, want hij was er, en we mogen dit dan ook als signaal vanuit LvO beschouwen. Echter, het gaat hem vooral om het feit dat het op papier staat en zal staan dat zij Mestdaghje wel degelijk steunen en ook om het feit dat dit zich zal tonen in de Raad gedurende het termijn. Hij heeft deze keer niet beloofd dat iedereen IG zal erkennen, de belofte ligt in de steun tijdens het termijn.
    Christiaan

Bericht  Christiaan op 24/9/2013, 09:57

Ik heb het Charter van de Kanselarij nagelezen, hierop staat niet dat de Kanselier niet in de Raad mag zitten. Er kan enkel uit afgeleid worden dat het niet de bedoeling is dat de Kanselier ook in de Raad zit, maar er staat geen nadrukkelijk verbod in.

Zoals ik al gezegd heb, valt er nog te spreken over Woordvoerder en een eventuele wissel in die functie. Het lijkt me dus geen probleem om daar nog over in gesprek te gaan.
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 24/9/2013, 11:01

gielen en kosygin omdraaien aub dan.

Tevens mestdaghje als mensen inactief zijn en niet goed hun functie uitoefenen pak ze aan.

Ik ben serieus. Ik vindt dat LVO te veel krijgt en te veel eist en dat ze kei en keihard aangepakt moeten worden.

Bericht  Christiaan op 24/9/2013, 11:25

Maar ik vind een keiharde aanpak zowiezo wenselijk. Het is echter aan Mestdaghje zelf om zijn beleid uit te stippelen. Ik zou echter wel aanraden aan hem om het compromis te laten voor wat het is en de onderhandelingen te houden op wat ze zijn. Als Kosygin geen Woordvoerder kan en er moet een wissel uitgevoerd worden, dan is dat gewoon een Raadszaak tijdens het termijn, en dat valt onder de Graaf.

We moeten dit slim aanpakken. We winnen er niets bij met de onderhandelingen op te blazen als we het anders kunnen regelen...
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 24/9/2013, 18:40

kosygin pakt de functie op.

gielen

Aantal berichten : 76
    Leeftijd : 23
    Registration date : 19-03-09

Bericht  gielen op 24/9/2013, 18:42

is dat u zeker? laten we dat wel hopen dan is er tenminste zekerheid daar over
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 24/9/2013, 19:16

heb hem gesproken

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud