Partij van Oranje

Problemen in Holland

Deel
    Mattheuss
    Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 520
    Leeftijd : 32
    Registration date : 20-09-11

Problemen in Holland

Bericht  Mattheuss op 9/11/2013, 00:20

Ter inleiding van een brainstorm over het programma (of met het oog op het volgende termijn) stel ik voor dat we even kort nadenken over welke problemen er heersen in Holland. Wat zijn de werkpunten, waar kunnen wij als partij beter doen?

Aantal berichten : 520
    Registration date : 20-09-11

Re: Problemen in Holland

Bericht  Mattheuss op 9/11/2013, 00:22

In Amsterdam ervaren we momenteel een te kort aan hout. Waarschijnlijk is dit in de andere steden ook zo, des te beter sinds er meubels kunnen worden gemaakt. Ook wil Leiden juist de productie minderen en hanteert de stad nu al een te hoge prijs. Er moet meer hout komen en daarvoor moeten we misschien kijken naar importmogelijkheden onder 4.10 fl. De ingekochte bussels moeten vervolgens bij de steden terecht komen. Er zijn genoeg boten voor handen om zo'n deal op te zetten. Als anderen ideeŽn hebben hoor ik ze graag.

Aantal berichten : 71
    Leeftijd : 26
    Registration date : 30-09-08

Bericht  Yiala op 10/11/2013, 10:36

Zover ik weet zal Leiden haar productie niet verminderen zolang er maar steden hout nodig hebben en ervoor willen betalen..
    Leiden maakt alsnog weinig winst als zij het verkoopt aan 4,10. Dus wat je zegt is niet helemaal waar, alleen steden moeten zelf weten in hoeverre ze hier geld aan willen uitgeven bij Leiden of het te halen in het buitenland...
    petrus_antonius
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 106
    Registration date : 06-03-13

Bericht  petrus_antonius op 10/11/2013, 11:56

Het houtprobleem is inderdaad onder de aandacht bij de Raad. Het is de vraag of we dit in een verkiezingsprogramma moeten opnemen?

Als we echt problemen willen aanpakken, dan zouden we toch weer de activiteit moeten benoemen. Daarbij doel ik niet alleen op raadsleden, maar op Holland in het algemeen. Het lijkt wel alsof de meesten in slaap zijn gevallen. Een (deel van de) oplossing, zou kunnen zijn om meer mensen naar Holland te trekken. Hiervoor heb ik een tijd geleden al eens een idee geopperd, maar toen vond ik onvoldoende draagvlak. Wellicht dat we er nu anders instaan. Meer burgers, betekent automatisch meer inkomsten (meer belastinginkomsten en indirect via een verhoogde economische activiteit).
    Op dit moment bestaat er al een systeem van peetouders. Je kunt iemand uitnodigen en ontvangt daarvoor tien florijnen. Ik wil dat uitnodigen nog verder stimuleren, want zeg nu zelf: wie wil er voor tien florijnen nog echt zijn best doen. Daarom wil ik de mensen met petekinderen belastingverlaging aanbieden. Hoe meer petekinderen, hoe minder belasting ze hoeven te betalen. Omdat dit een maatregel is die maandelijks terugkomt, denk ik dat burgers veel gemotiveerder zullen zijn om op zoek te gaan naar nieuwe spelers.

Zijn jullie hiervoor te porren?

koalabeertje

Aantal berichten : 140
    Leeftijd : 24
    Registration date : 27-10-09

Bericht  koalabeertje op 11/11/2013, 12:29

Is een mooi plan Petrus, maar nauwelijks uit te voeren, want er zullen daardoor niet ineens mensen het spel gaan spelen. De belasting kunnen ze altijd nog wel lijen, als ze iemand in het spel willen hebben dan hadden ze dat toch wel gedaan, dat zit geen economische reden achter.

Daarnaast is het houtprobleem altijd al zo'n beetje geweest. Andere steden willen het goedkoper, maar voor het stadhuis is het gewoon extreem duur om alle bijlen bij te houden, die dingen kosten enorm veel geld en dat wordt zwaar onderschat. Meer eigen hak zorgt dat de prijs omlaag zal gaan, maar dat wordt meestal meteen weer opgekocht. Nu is het wel zo dat de productie misschien zal verminderen omdat de bouw van de haven is begonnen.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 16/12/2017, 08:13