Partij van Oranje

afwijken van programma

Deel
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Aantal berichten : 3080
    Leeftijd : 29
    Registration date : 16-04-08

afwijken van programma

Bericht  niekhzm op 18/12/2013, 18:55

Ik vindt het erg leuk, maar raak lichtelijk ge´rriteerd als er nu van het programma wordt afgeweken en dat jullie werk van 3 raden dwars door de put heen flikkeren. Sorry maar ik heb geen goed woord over voor hoe Mestdaghje en petrus bezig zijn met de hervorming van de wetboeken. Je gata eigenlijk tegen werk in van drie raden van EEN graven en een besluit van de raad.

Daar zijn afspraken over gemaakt en is zelfs wat gezegd in programma

Wetgeving verder verbeteren
    Burgers van Holland worden opgeroepen met voorstellen te komen ter aanvulling van de wet. Deze voorstellen worden stuk voor stuk openbaar besproken. De wetgeving is de laatste periode veel bediscussieerd. Er was in het verleden, vaak terecht, negatieve kritiek over hoe de wetten zijn opgesteld. Een duidelijk wetgevend kader als het onze is op zich echter iets goeds en elke raadstermijn telkens de wetten op de schop gooien enkel om in de geschiedenisboeken te komen als Grote Hervormer, creŰert enkel rechtsonzekerheid. Nu is het volgens ons daar en tegen juist de tijd om de bestaande wetgeving te structureren, verduidelijken en versimpelen waar nodig. Wij willen ieder wetsartikel onder de loep blijven nemen zoals de voorbije termijnen en verder vereenvoudigen waar mogelijk, zonder aan duidelijkheid in te boeten. Per opus moet worden gekeken wat duidelijker en eenvoudiger kan en dat zal ook voorgelegd worden aan de bevolking.

wil je werkelijk als we op meer dan de helft zijn van dat proces het afbreken en opnieuw beginnen want dan is het niet geloofwaardig meer.

Sorry maar als er nu een commissie komt dan zal ik niets ervan accepteren. Want wie gaan erin zitten. Ja natuurlijk weer dezelfde mensen. Veel rotterdammers die precies volgen wat Elchan en vriendjes zeggen.

en wie het hardste roept krijgt zijn zin. De enige optie is het echt 100% open te bespreken. Maar dan wel met het volk. Ook al heb je dan nog maar 20% van alle mensen.

Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 457
    Leeftijd : 23
    Registration date : 22-09-12

Re: afwijken van programma

Bericht  mestdaghje op 19/12/2013, 12:34

Een commissie kan wel degelijk zinvol zijn als ze goed wordt samengesteld. En ik zou zeker niet alles 'op de schop gooien', zoals jij het noemt. Daar is er inderdaad al te hard voor aan de wetten gewerkt de voorbije termijnen, en het staat in ons programma.

Maar waar ik wel voorstander van ben is een commissie voor het opstellen van een nieuwe Grondwet, want ik heb de indruk dat daar veel vraag naar is in Holland: een duidelijke, rechten en plichten omvattende Grondwet. De andere boeken zullen daar moeten aan aangepast worden, dat is waar. Maar ik ben ook niet van plan om alle wetswijzigingen zomaar opzij te schuiven. Daarom moet de commissie voor mij bij het opstellen van een nieuwe Grondwet zoveel mogelijk rekening houden met de bestaande wetgeving.

Het klinkt misschien tegenstrijdig. Maar ons doel was om alles duidelijker te maken, en volgens mij kan dit de oplossing zijn.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 19/12/2013, 16:04

bespreek dan de grondwet openbaar met het volk.

Daar kan ik wel mee leven. Maar dit is al 3x geprobeerd

Aantal berichten : 457
    Leeftijd : 23
    Registration date : 22-09-12

Bericht  mestdaghje op 19/12/2013, 18:10

Juist daarom dat ik nu zou opteren voor een commissie, omdat de vorige keer de volksbespreking niet echt gelukt is.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 20/12/2013, 09:39

nee, de commissie is al 3x op de grondwet gedaan en 3x mislukt

Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 40
    Registration date : 13-08-08

Bericht  Skiennietee op 23/12/2013, 11:33

Bij de vorige comissies is niet de stuctuur aangepakt.
    Daar moet je mee beginnen.
    Op internet staat genoeg beschreven over een grondwer stuctuur.
    Informatie Dossier europa
    Opbouw van de europese grondwet

De structuur kan door de comissie eerst worden vast gesteld, dan dan kan per opus aan de volk worden gevraagd wat ze daarin willen hebben.
    Hierna kan de comissie deze opus invullen en dan pas de volgende opus aan het volk voorstellen

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 16/12/2017, 08:22