Partij van Oranje

Uitslag --> Overwinning

Deel
    petrus_antonius
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 106
    Leeftijd : 32
    Registration date : 06-03-13

Uitslag --> Overwinning

Bericht  petrus_antonius op 20/1/2014, 07:36

De uitslag is bekend. We hebben de meeste stemmen verkregen. Dit is sowieso een beloning van het volk voor het goede werk wat we het afgelopen termijn hebben verricht.

Proficiat aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt. En een speciaal bedankje aan de mensen die zich hebben ingezet in de campagne!
    Skiennietee
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 40
    Registration date : 13-08-08

Re: Uitslag --> Overwinning

Bericht  Skiennietee op 20/1/2014, 09:33

Inderdaad allen van harte gefeliciteerd met onze overwining.

IK hoop een een vruchtzame raads periode, als wordt het nu al muggen ziften op woorden,
    en harde onderhandelingen.

Als ze NVB (LVO) maar half gaan lezen/horen wordt het moeiljk, om vertrouwem in ze te krijgen
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Aantal berichten : 3080
    Leeftijd : 29
    Registration date : 16-04-08

Bericht  niekhzm op 20/1/2014, 09:43

er is geen enkele optie dat NVB de graaf levert.

Let daar op tijdens de onderhandelingen

Dus vraag wie zij geschikt achten als graaf, maar we steunen ze niet als graaf ( iemand van NVB)

Dat is voor vele denk ik onbespreekbaar

vraag aan ze wie ze dan wel geschikt achten van EEN als graaf.

Voor de duidelijkheid als we er niet uitkomen dan stemmen we gewoon allemaal op petrus. Dan kan het inderdaad 6-6 worden.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 20/1/2014, 11:14

als we slim zijn posten we hier het voorstel wat we gaan doen aan nvb, zodat we een soort akkoord er wel over hebben.

Lid van de Partij van Oranje

Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 26
    Registration date : 25-02-13

Bericht  Christiaan op 20/1/2014, 11:54

Het lijkt mij niet dat eender wie van NVB Graaf of Gravin moet worden en al zeker mensen zoals Mathildis en Lente niet! Enige waarin ik misschien vertrouwen zou kunnen hebben van hun kant is Viswanathan, maar verder dan dat gaat het niet. Het lijkt mij echter niet dat ze gaan mikken op de positie voor hem, eerder voor Mathildis.

Dus voor mij is het inderdaad onbespreekbaar. Ik zit dan misschien wel niet in de Raad, maar ik wou het toch maar even meegeven dat Niek wel degelijk een punt heeft.

Nu is enkel de vraag, stevenen we af op een langdurige onderhandelingsperiode waar het Graafschap misschien aan tenonder zal gaan?

Laat ik hierop wel even duidelijk toevoegen dat als Eendracht gaat toegeven aan NVB om 2 dagen zoneder functies te voorkomen, dit 58 dagen gevolgen zal hebben.
    petrus_antonius
    Raadslid
    Raadslid

Bericht  petrus_antonius op 20/1/2014, 12:51

Mijn eerste voorstel:

Anton Graaf
    Niek MvH
    Skiennietee woordvoerder
    Jelle mvocr
    Kosygin Rechter
    Darla Mijnopzichter

De posten voor NVB ga ik niet op persoon uitschrijven. Dan mogen ze zelf eerst met voorkeuren komen.

Graag snel reactie zodat ik het in de onderhandelingen kan zetten.
    Kosygin
    Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 73
    Leeftijd : 48

Bericht  Kosygin op 20/1/2014, 14:00

Het lijkt me een goede uitgangspositie de functies op deze manier te verwoorden. Voeg er nog even aan toe welke functies dan bij NVB (niet LvO) staan en zet daar alleen de partijnaam achter en je bent klaar om het als eerste voorstel te omschrijven.

Waar we voor dienen te waken is het voeren van discussies of pietje wel (of niet) geschikt is voor een bepaalde functie. Dat persoonlijke gezeur over iemands waarden en kwaliteiten op basis van aannames en inschattingen van derde is echt een dooddoener wat mij betreft. Als je dat diplomatiek kan verwoorden in de onderhandelingen dan heb je helemaal mijn zegen, Poortwachter Wink

Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 20/1/2014, 15:57

prima

Aantal berichten : 457
    Leeftijd : 23
    Registration date : 22-09-12

Bericht  mestdaghje op 20/1/2014, 16:08

Ik zou ook benadrukken dat we willen gaan naar rationele onderhandelingen. En dat als ze zulke grote breekpunten voorop stellen, ze ook een motivatie moeten geven. Gewoon zeggen van "PA mag geen Graaf worden, Niek geen MvH of juridische" is nogal kort door de bocht. Kunnen ze hier een deftige motivatie voor geven zonder op de man te gaan spelen?

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 20/1/2014, 16:26

beetje raar ja.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 20/1/2014, 16:30

kleine opmerking. Gene baljuw en mvh uit 1 partij en rechter en oa.

en ik zal soepel zijn hoor.

Raadslid
    Raadslid

Bericht  Skiennietee op 20/1/2014, 21:03

Hier kunnen we niet mee acoord gaan. Wij worden weer net als door LVO als imbicielen neer gezet.
    Ze hebben helemaal geen vertrouwen in ons.

Gravin Mathildis
    MvH Guy.Fawkes
    MO Viswanathan
    Rechter Lente
    OA Anthonis
    Schout Syardis

Mathildis als gravin. No Way. Zij heeft als burgemeester al aangetoond dat ze alleen wil praten mensen die zij zelf wilt. gee goed graaf dus.
    Guy als Mvh. Volgens mij heeft hij al een termijn als mvh gezetelt en heegft niks klaar gespeelt volgens mij.
    Met Mo geen probleem
    Schout ook geen probleem

Juridisch in 1 partij en 2 eccomisch bij de zelfde partij. Gaat hm ook niet worden.

Ze vergeten ook dat ik al 1 termijn als woordvoeder heb geweest.

Niek hoe zit het nou precies met die beschuldiging bann verduitering? Ben je voor veroordeeld? Zoniet ben je onschuldig.
    Heb nog steed vertrouwen in je als MVH
    mestdaghje

Bericht  mestdaghje op 20/1/2014, 21:19

Ik dacht aan zoiets, al weet ik niet alle voorkeuren en weet ik niet precies hoe Guy het deed als MvH.

Graaf PA
    Regent/Schout Mathildis
    MvH Guy.Fawkes
    MO Viswanathan
    Rechter Kosygin/Niek
    OA Anthonis
    MvOCR Syardis
    Baljuw Mestdaghje
    Woordvoerder Darla
    Kapitein Kosygin/Niek
    Sergeant Skiennietee

Raadslid
    Raadslid

Bericht  Skiennietee op 20/1/2014, 21:42

Zie ons nog graag 1 ecomomische functie erbij.
    Niek/Kosygin op MvH
    Kosygin/ niek als rechter
    Guy als Kapitein.

Dat AO en schout bij NVB zit is niet erg. Met ons als rechter kan er toch onafhankelijk recht worden besproken.
    Dan wel graag een economische functie er bij om dan een eerlijke verdeling te krijgen.
    Weet niet of Kosygin ook MVh kan/wil doen. met evt hulp van Niek.

Als Darla woordvoeder wil doen vind ik het ook best ben ik wel weer sergeant
    mestdaghje

Bericht  mestdaghje op 20/1/2014, 21:57

Ik vrees alleen dat NVB nooit akkoord zal gaan om MvH & Baljuw bij EEN te hebben. Omgekeerd zou ik het ook niet toelaten trouwens.

MO kan voor Niek, maar ik denk dat Vis dat echt graag wil doen. En hij kan het ook goed, dus daar heb ik op zich geen probleem mee.

Als NVB 2 economische functies krijgt kan EEN misschien 2 juridische functies vragen. Niek als OA misschien? Maar ik weet niet of hij dat ziet zitten.

Raadslid
    Raadslid

Bericht  petrus_antonius op 20/1/2014, 22:00

Zoals altijd is het gebakkelei om de Gravenpositie eerst het belangrijkst. Ik ben benieuwd naar het tegenvoorstel waar Mathildis nu mee gaat komen.

Guy op MvH lijkt me niet eens zo'n gekke optie overigens.

Lente liever niet op Rechter. Lijkt me prima als Niek dat blijft doen.
    mestdaghje

Bericht  mestdaghje op 20/1/2014, 22:20

Mooi verwoord en helemaal akkoord Wink

Aantal berichten : 21
    Leeftijd : 55
    Registration date : 23-10-12

Bericht  darla.rk op 20/1/2014, 22:32

Zeer diplomatiek en goed verwoord vindt ik ook Happy Mathildis is zoals altijd weer knap venijnig.
    Ik als woordvoerder is denk geen goed idee. Het lijkt me echt een vreselijke baan en heb altijd respect voor degenen die het aankunnen.
    Skiennietee
    Raadslid
    Raadslid

Bericht  Skiennietee op 20/1/2014, 23:11

Woordvoeder is inderdaad veel werk en je moet redelijk diplomatiek opstellen.
    IK wil het wel doen. Heb het al eerder gedaan.
    petrus_antonius
    Raadslid
    Raadslid

Bericht  petrus_antonius op 21/1/2014, 06:32

Ik wacht nog op de reactie van Mathildis. Als zij geen alternatieve kandidaat voor Graaf aanwijst binnen onze lijst dan zullen we vandaag allen de stem op mij uitbrengen.
    niekhzm
    Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 21/1/2014, 09:45

dat verhaal over verduistering is een opgezet spelletje geweest, De handelaar heeft tegen mij een hogere prijs genoemd dan tegen Romerio en Elchan. Dit om mij een hak te zetten. Daarnaast had ik gezegd max. ( zoveel fl) Dit was een vriendin van Elchan. Dus vandaar.

Dit is onderzocht door Chris de raad erop en hij is geheel tot de conclusie gekomen dat ik geen blaam trof. Dat is zelfs openbaar aangekondigd.

Maar als we het dan hebben over kwaliteiten. Guy heeft zelfstandig nog nooit een deal gesloten. Alleen maar verlies gemaakt. Dus nee hem als mvh zorgt voor dramatische verliezen.

Tevens gehele rechtsysteem bij NVB en dan ook nog mvh en MO is absurd.

Dit ga ik nooit akkoord bevinden.

Ik geef liever rechter aan kosygin
    En doe dan of mvh of MO. Waarbij dan bijvoorbeeld mestdaghje dan mvh wordt als ik het niet wordt.

Tevens nog iets. Het is niet slim om de rechter en de gravin beide op een lijst te hebben staan van mensen die criminele organisaties hebben gesteund. Want voor de duidelijkheid de bestaande lijst van criminelen organisaties bevat 1 naam:

De organisatie van Devian.

Namen op de lijst zijn o.a.
    Devian,
    Jonkvrouwlinda
    Mathildis
    Elchan
    Lente
    Aschamanik ( weet niet meer hoe je dat schrijft)

Het is namelijk zo dat Mathildis betrokken is geweest bij hoogverraad namelijk de overname van Rotterdam en onafhankelijk verklaren en daarbij ook het geheel plunderen van Rotterdam. En ja dat is wel bewezen.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 21/1/2014, 10:17

Chris_von_antwerp schreef:
    [rp]Geachte Burgers van het Graafschap Holland,

Na de aankondiging van Regent AsmaŽl richtten wij zelf ook nog een woordje tot u, waarschijnlijk de laatste aankondiging van de Graaf van Holland van dit termijn. Het betreft twee u wel bekende heren. Enerzijds de heer Devian. Anderzijds de heer Niekhzm.

Aangaande de heer Devian wensen wij iets te verklaren over de rechtszaak die tegen hem loopt. Wij moeten erkennen dat er heel wat onduidelijkheden boven water gekomen zijn na de start van het proces, ons medegedeeld door meerdere mensen uit onze Raad. Na alle argumenten te hebben aanhoord hebben wij besloten het proces op te schorten. Het proces is direct stopgezet en er zal ook geen vonnis komen. Geen veroordeling en geen vrijspraak. Wanneer de zaak beter wordt voorbereid kan deze gevoerd worden zoals het hoort, het zij door ons, het zij door het Keizerlijk Gerechtshof, datgene wat van toepassing blijkt te zijn. Het moge duidelijk zijn dat deze mogelijke nieuwe zaak in de toekomst de reden is van het feit dat dit proces wordt stopgezet. Het is immers strikt verboden om mensen tweemaal te bestraffen voor hetzelfde feit, aldus zal hij nu niet bestraft worden.

Aangaande de heer Niekhzm zijn wij, na herhaaldelijke aanvraag en na het nodige onderzoek, tot een conclusie gekomen die wij wensen te delen aangaande de ophef die vorig termijn ontstaan heeft. Eerst en vooral wens ik te herhalen wat reeds in Graaf Romerio zijn aankondiging stond, de heer Niekhzm heeft niets gestolen of verduisterd. Hoewel dit letterlijk naar voren kwam in de aankondiging vorig termijn, schijnen mensen dit nog altijd te suggereren. Bij deze wensen wij dat ook te ontkrachten. Wij kunnen bevestigen dat zijn communicatie stroef verloopt en dat daar onduidelijkheden uit zijn ontstaan, maar de heer Niekhzm heeft nooit geld verduisterd of de intentie daartoe gehad. Hij heeft het Graafschap Holland dit termijn wederom bijgestaan met een handelsdeal en heeft daarbij zelfs meer geld kunnen verkrijgen dan gevraagd, hij heeft dit geld zelfs zonder verplichting doorgestort aan het Graafschap Holland.

Ten slotte moeten wij nog een aankondiging maken aangaande de heer Caelis, die momenteel stervende is. Hij heeft na zijn zaak in de rechtszaal om gratie verzocht. Gezien zijn inzet voor het Graafschap Holland gedurende de crisis van Shaded Brethren, waarin hij ons steeds trouw heeft bijgestaan vanuit de rangen van deze groepering, hebben wij dan ook besloten hem deze gratie te verlenen.

Wij vragen u enkel nog om, als u in de mogelijkheid bent, langs te komen op de eindceremonie. Wij zijn ons bewust van de vele kritiek op deze Raad en op onszelf, maar vragen u, in het belang van zij die wel uitmuntend werk geleverd hebben, om hier toch aanwezig te zijn.

Geschreven en getekend op de 24ste januari van het jaar des Heerens 1461,

Christiaan Blub van den Kasteele
    Graaf van Holland[/rp]

http://forum.dekoninkrijken.com/viewtopic.php?t=153219&postdays=0&postorder=asc&start=435

ik ben dus gewoon gevrijwaard

Dus dit was gelul. Ik ben echt razend op Mathildis.

Raadslid
    Raadslid

Aantal berichten : 73
    Leeftijd : 48

Bericht  Kosygin op 21/1/2014, 13:59

Ik ben in principe flexibel in mijn eigen posities, ik zit nu voor de 7e keer in de raad en keis eigenlijk altijd als voorkeur een positie die ik nog niet bekleed heb. Wel heb ik een aantal dingen die ik niet doe, die hebben te maken met workload of andere mensen. Mijn over-mijn-lijk-lijstje is:
    - Woordvoerder (te veel werk)
    - Openbaar aanklager (vanwege Alyssa als Griffier, niet mee samen te werken)
    - Kanselarij (is een dood orgaan dat al jaren geleden afgeschaft had moeten worden)

Ik heb al eens een tijdelijke Minister van Handel job gehad, dat was wel leuk om te doen. Maar nog maals mijn voorkeuren blijven zoals ik ze al eerder opgegeven heb.

Verder heb ik moeite met de houding van Mathildis door Niek aan te spreken op zijn veronderstelde oneerlijkheid terwijl zij zelf bewezen het slechte pad bewandeld heeft. Wel wil ik aangeven dat ik vind dat als iemand gestraft is dat die misdaad dan ook niet meer mee moet wegen. Als we na de straf blijven straffen als het ons zo uit komt dan kunnen we ook wel het rechtssysteem afschaffen. Zoals de admins al zeggen, je mag slechts 1x gestraft worden voor een misdaad, dat geldt ook op het gebied van Role Play & Raadsfuncties (wat mij betreft). Mijn standpunt op dit vlak gaat voor Mathildis niet op omdat zij zelf kennelijk het pad van "1x slecht - altijd slecht" wilt bewandelen, dan werkt dat wat mij betreft ook twee kanten op.

PS: Niek ik impliceer hiermee niet dat jij slecht bent.

Overigens denk ik niet dat NVB met voorstellen komt (stel je voor dat ze minder krijgen dan ze op hopen) maar alleen maar in de afkraak modes zit op alles dat wij voorstellen. Zoals dhr Petrus zegt, eerst de Graaf dan de rest. Per slot van rekening kunnen we alles zetten zoals we willen als we eenmaal Graaf zijn Razz(oke, oke.. dat is niet vriendelijk).... Wink

Bericht  mestdaghje op 21/1/2014, 15:19

In jouw laatste voorstel sta ik dus als Baljuw, hetgeen ook NVB voorstelde. Met de dieren en mandaten kan ik overweg, en de boekhouding zal ik wel aan uit kunnen. Maar houdt het veel werk in om staatsmannen in te huren. En moet dat altijd 's morgens? Want vanaf 10 februari kan ik 3 dagen per week sowieso niet 's morgens online komen.

Partijvoorzitter
    Partijvoorzitter

Bericht  niekhzm op 21/1/2014, 15:49

ja en je laaste voorstel is op meer punten niet lekker.

ik dacht meer aan dit

Anton Graaf
    Niek MO
    Kosygin Rechter
    Mestdaghje mvh
    Skiennietee woordvoerder
    Darla Kapitein

Mathildis Schout/Regent
    Viswanathan baljuw
    Guy Fawkes ar
    Anthonis sergeant
    Syardis MVOCR